Noord Spanje een moderne pelgrim 02 juni 2015

2 juni 2015 - Ferrol, Spanje

Deze ochtend vertrok de FEVE-trein voor de 7 uur durende rit naar Ferrol al om 7.30. Men rijdt twee keer per dag. De tweede rit komt aan in Ferrol om 21.00 uur.

Het werd een super stralende dag. De rit gaat afwisselend door bossen, bergen en dalen en een heel stuk langs de kust. Met ondermeer in het witte kustplaatsje Luarca.Luarca

Onderweg werden diverse tegentreinen gepasseerd. Bijna op tijd arriveerde ik in Ferrol Het einde van het eerste FEVE-deel. Menu del dia werd genoten in een bar nabij het station, op een plein. En daarna, tot aan de vertrektijd van de RENFE trein naar A Coruna werd Ferrol bekeken. De geboorteplaats van Franco en nog steeds een Marine stad. Het was siestatijd, dus erg stil en geen winkel open.

Rond half zes vertrok de RENFE-dieseltrein naar A Coruna. Een lange stop in Betanzos-Infesta. De trein uit Coruna bezette ons spoor. Om half zeven reeds etrein Coruna binnen. Met de stadsbus lijn 5 naar het NH-hotel. Voor een luxe pelgrim een luxe hotel inclusief ontbijt.

Na inchecken Coruna bekeken en op Plaza Maria Pita (Google maar wie dit is) mijn 'avond-eten'bestaande uit een sortering tapas met wijn genoten.A Coruna

Dan maar de nachtrust. Morgen zou het de grote dag zijn