Noord Spanje een moderne pelgrim 01 juni 2015

1 juni 2015 - Oviedo, Spanje

Na een goede nachtrust in een modern goed hotel en met een ontbijt achter de kiezen, rugzak om en op pad naar het FEVE station in Santander voor de rit naar Oviedo. Na fikse regen buien gedurende de nacht miezerde het nu.

De eerste stop was Torrelavega. Meer om hier wat FEVE treinen te fotograferen. In de stationsbar me te goed gedaan aan koffie en een croissant.

Daarna een korte rit naar Puente San Miguel. Naast het station een kerkje en een Ermita. In de nog steeds miezerregen toch rondgelopen en wat plaatjes gemaakt. Alles in afwachting op de trein naar Oviedo.

Deze kwam op tijd en de mooie rit werd vervolgd. IK kon aan de ruitenwissers van de trein zien of het regende of niet.

Voor Oviedo wordt El Berron aangedaan. Dit is een kruispunt van FEVE-lijnen noord-zuid en oost-west. Overstappen naar Gijon is hier mogelijk. Het was droog en als een echte treinhobbyist heb ik in korte tijd nogal wat FEVE-treinen kunnen fotograferen.

Dan door naar Oviedo. De plaats in Asturias waar het theater Campoamor staat. Hier worden in elk najaar de prijzen Princessa de Asturias uitgereikt. Thuis spreken we vanwege de afkomst van mijn vrouw veel Spaans en kijken veel TVE-International. Vandaar de kennis over dit theater. Het weer bleef bewolkt maar het was droog. Uiteraard heb ik ook de mooie kathedraal bekeken. Hier waren zelfs de Sint Jacobs schelp te vinden. Een teken dat ik op de goede weg was.

De Pelgrims route

Tegen tien uur mijn slaapplaats opgezocht. Een klein en eenvoudig hotel, zonder ontbijt, onder de rook van het treinstation