Noord Spanje-een moderne Pelgrim-31 mei 2015

31 mei 2015 - Liérganes, Spanje

Het was op deze zondag de 31ste mei 201vroeg opstaan. De eerste doorgaande trein Bilbao-Santander zou om 8 uur vertrekken. Een trein eerder, die van 7.50 naar Balmaseda zou net als de trein naar Santander ondermeer het plaatste Sodupe aandoen.Om nu dus zoveel mogelijk FEVE-treinen op de foto te krijgen, met de trein van 7.50 dus vertrekken.

Het was nog stil in het hostal waar ik de nacht had door gebracht. De receptie was donker en de avond evoor was mij gezegd dat ik de kamersleutel wel op de balie achter kon laten.

Het was niet zo stil in de stad. De fans van Atlethicc Bilbao(ze hadden verloren) uit de omgeving de nachtelijke uurtjes in Bilbao hadden door gebracht stonden op de eerste bussen en treinen naar huis te wachten. Voor vertrek van mijn trein nog eerst maar de aanwezige bussen(voor de zondagochtend redelijk veel) op de foto gezet.

Onder een stralende zon werd de FEVE-reis begonnen. Een klein emotie moment 'it goat oan'! Op weg naar de eerste overstapplaats Sodupe.

Sodupe

Hier stond nog een FEVE-trein naar Bilbao klaar om op de foto gezet te worden. En precies optijd kwam de om 8 uur uit Bilbao vertrokken trein naar Santander. Het was zo een mooi weer dat de rit tot Orejo ging. En vanuit Orejo, in the middle of nowhere, naar het plaatsje Lierganes.

In Lierganes de beroemde Puente Romano bezocht

Lierganes Puente Romano

en verder door het plaatsje gelopen en de zondagmarkt bekeken. Dan een koffie in de zon en met de volgende trein

Lierganes

naar de volgende overnachtingsplaats Santander.